سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسامی بازیگران سریال نجلا

اسامی بازیگران سریال نجلا

سریال نجلا شبکه سه سیما به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و تهیه کنندگی سعید سعدی برای پخش در پاییز سال 99 تدارک دیده شده است و باید بدانید این سریال از خرداد ماه امسال وارد مرحله تصویر برداری و تولیده است که در این مقاله عکس و اسامی بازیگران سریال نجلا را با هم مرور خواهیم کرد. این مجموعه تلویزیونی جدیدترین کار اجتماعی مذهبی شبکه 3 سیما است که در ان بازیگران معروفی از جمله حسام منظور و هدایت هاشمی ایفای نقش کرده اند.

 

سریال تلویزیونی نجلا با قلم سید حسین امیرجهانی و مهدی حمزه نوشته شده است و مراحل پیش تولید آن از سال 98 کلید خورده است. این سریال یکی از پرسکانس ترین سریال های ایرانی است که بازیگران بسیاری در آن کار کرده اند و در کنار هنرمندان باتجربه و معروف سینما، تعدادی بازیگر جدید الورود هم ایفای نقش کرده اند. نخستین تیزر رسمی این سریال هفته گذشته از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و با استقبال بسیار خوب بینندگان تلویزیونی مواجه شده است.

 

اسامی بازیگران سریال نجلا شبکه 3 سیما عبارتند از: حسام منظور، سارا رسول زاده، ملیکا شریفی‌ نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، جواد پورزند، علی غابشی، مرتضی شاه‌کرم، وحید نفر، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشانی، محسن سلیمانی، سجاد دیرمینا، ابراهیم گله‌دارزاده و با هنرمندی هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان و همانطور که در بالا توضیح داده شد فهرستی از بازیگران جدید هم در این سریال دیده می شوند که از جمله آنها می توان به امین میری، یاسمین بدوی، ابتسام بغلانی و عبدالرضا نصاری اشاره کرد.

 

حسام منظور بازیگر مرد سینما و تلویزیون ایران در این سریال بازی کرده است و به عنوان بازیگر مرد نقش اول حضور پررنگی دارد. حسام منظور بازیگر نقش عبد در سریال نجلا در مقابل سارا رسول زاده بازیگر نقش نجلا بازی کرده است و قصه سریال حول محور این دو هنرمند می چرخد. عبد عاشق دختری به اسم نجلا می شود که برای رسیدن به این دختر باید شرط مهمی را ایفا کند.

اسامی بازیگران سریال نجلا + خلاصه داستان و زمان پخش

داستان سریال نجلا

در خلاصه داستان سریال نجلا آمده است که یک دختر به اسم نجلا برای نامزدش که قرار است با او ازدواج کند یک شرط بزرگ می گذارد و حالا این عبد است که باید برای رسیدن به عشق خود این شرط بزرگ را پاسخ دهد. موضوع قصه سریال نجلا مربوط به سال 1358 است و نجلا شرط می کند که اگر عبد بتواند تا روز اربعین او را به کربلا برساند در مقابل عشق او تسلیم خواهد شد. اوضاع کشور بسیار آشفته و شلوغ است و در دوران جنگ تحمیلی این عبد است که باید برای رسیدن به معشوقه اش تن به کاری سخت و بزرگ بدهد. آنها راهی عراق می شوند و در میان راه با اتفاقاتی رو به رو می شوند که سرنوشت شان را تغییر می دهد.

 

این سریال به مخاطبان خود نشان می دهد که در سال 58 رژیم بعثی عراق برای اینکه بتواند مانع برگزاری مراسمات مذهبی شیعیان اسلام شود در اربعین سال 1358 تعداد زیادی از زائران را قتل عام می کند که به اربعین سرخ معروف شده است. این دختر و پسر مسیر خود را برای رسیدن به کربلا از آبادان شروع می کنند و قصه عشق زمینی شان از منظری دیگر به رخ کشیده می شود. تمام اتفاقات در روزهایی رقم می خورد که مرزهای کشور به سمت عراق بسته است و این زوج مجبورند برای عبور از مرز با سختی های زیادی رو به رو شوند. کاراکتر اصلی قصه برای رسیدن به مراسم اربعین حاضر می شود با مردی که او را از مرز رد کند ازدواج کند.

 

در خلاصه داستان قسمت آخر سریال نجلا آمده است که این دختر و پسر عاشق به کربلا می رسند و به دلیل وجود بیماری کرونا لوکیشن های قسمت پایانی سریال در تهران دکورسازی شده است. نجلا اصالت ایرانی عراقی دارد و شرط مهم او برای بستن پیمان زناشویی با عبد، بردن او به کربلا در ایام اربعین حسینی است. به گزارش سماتک داستان سریال ارتباطی با انقلاب و جنگ تحمیلی میان ایران و عراق ندارد و فقط عشق دختر و پسر جوانی را در روزهای محرم سال 58 به تصویر می کشد. فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی با ژانر عاشقانه و عاشورایی برای مخاطبان شبکه سه سیما نوشته شده است و قصه ای پرماجرا را که در سال 1358 می گذرد نقل می کند. بسیاری از بازیگران سریال نجلا با لهجه جنوبی صحبت می کنند و اکثر لوکیشن های در شهرهای جنوبی ایران و آبادان تصویر برداری شده است.

اسامی بازیگران سریال نجلا + خلاصه داستان و زمان پخش

زمان پخش سریال نجلا

این سریال تلویزیونی که برای ایام اربعین سال 99 در نظر گرفته شده است از روز 17 مهر ماه روی آنتن می رود و زمان پخش سریال نجلا هر شب راس ساعت 20:45 دقیقه می باشد. زمان پخش تکرار های مجموعه تلویزیونی نجلا در سه مرحله و راس ساعت 00:30 بامداد، 09:45 صبح و 14:45 ظهر روز بعد از پخش قسمت اصلی از شبکه 3 سیما خواهد بود.

اسامی بازیگران سریال نجلا + خلاصه داستان و زمان پخش

سریال نجلا چند قسمت است

تعداد قسمت های سریال نجلا طبق آخرین بیانات کارگردان این مجموعه، 15 قسمت 50 دقیقه ای است که تمام قسمت های آن تحویل کنداکتور شبکه سه سیما شده است و به زودی برای پخش روی آنتن خواهد رفت. برای نشان دادن جغرافیای کشور عراق و نزدیک سازی لوکیشن ها به موضوع اربعین حسینی، سعی شده است تا به درستی تصویر سازی شود و به دلیل وجود بیماری کرونا، عوامل این سریال تصمیم گرفتند تا تمام قسمت ها را در شهرهای آبادان و خرمشهر تصویربرداری کنند. طبق گفته های تهیه کننده قسمت آخر سریال نجلا در کربلا رخ خواهد داد اما بخاطر بیماری کرونا و سختی فیلمبرداری در کشور عراق، تصمیم گرفته شده است تا در شهرک سینمایی تهران دکورسازی شهرهای عراق انجام شود.

اسامی بازیگران سریال نجلا + خلاصه داستان و زمان پخش

عوامل سریال نجلا

طبق آخرین گزارشات عوامل سریال نجلا، سکانس های آبادان این مجموعه تلویزیونی در بوستان ولایت تهران ساخته شده است و برای نزدیک شدن فضا به روزهای سال 58 تصمیم گرفته شده است از یک گروه حرفه ای طراح صحنه و لباس استفاده شود.

 

کارگردان: خیرالله تقیانی پور

تهیه کننده: سعید سعدی

مدیر فیلمبرداری: سیروس عبدلی

مشاور و مدیر هنری: محمدرضا شجاعی

ناظر کیفی: امیر ابیلی

طراح صحنه و لباس: امیر ملک‌پور

طراح چهره‌ پردازی: سیدجلال موسوی

مدیر صدابرداری: محمد شیوندی

تدوین: مهدی سعدی

صداگذار: مهرداد جلوخانی

موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست

دستیار اول کارگردان: محمدرضا اصلی

مدیر برنامه‌ریزی: محمدجواد سعدی

مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی‌مجد

سرپرست اجرای گریم: جمال بیات

مجری آقایان: امیرمحمد دوستی

مجری بانوان: نسترن ربیعی، نسیم رضازاده

دستیاران صدا: رسول هادی، شهاب موسی

فیلمبردار: سیدهادی حسینی‌پویا

دستیار اول فیلمبردار: حمید داس‌دار

دستیاران فیلمبردار: علیرضا فتحی، میثم سخایی، ایمان سرلک، مسعود حبیبی، متین محمدی

مدیر مجری طرح: موسسه سینمایی فدک فیلم

 

در این بخش از سایت سماتک بیوگرافی کامل به همراه اسامی بازیگران سریال نجلا را برای شما بازدید کننده عزیز و محترم تهیه و گردآوری کردیم و امیدواریم از پخش این سریال در شب های اربعین سال 1399 لذت کافی را ببرید.